Tuesday, March 31, 2009

PROGRAM BANTUAN KEWANGAN & BANTUAN PERKHIDMATAN SOKONGAN PERNIAGAAN

Assalamualaikum Sdr Sdri penganggur,

Saorang rakan saya (bukan yang selalu bagi cerita pada saya tu) memberitahu bahawa ramai orang yang tidak tahu berkenaan pinjaman pinjaman dan lain-lain tawaran dari kerajaan Malaysia. Oleh itu, saya siarkan di sini berkenaan program kerajaan. Laman web mereka ada di penghujung artikle ini.

Program Kerajaan

Program-program berikut boleh dibahagi dua, di antara "Bantuan Kewangan" atau "Perkhidmatan Sokongan Perniagaan".

Bantuan Kewangan

Jenis-jenis Bantuan Kewangan
Bantuan Kewangan untuk Kegunaan Yang Tertentu
Bantuan Kewangan dari Kementerian dan Agensi Kerajaan

Kementerian
Agensi
Ini semua saya petik dari Lama Web SME Info, yang boleh dicapai di sini. Pergilah lihat dan jangan kata tak tahu lagi apa yang ditawarkan.

PROGRAM PEMBANGUNAN 1,000 USAHAWAN TEKNO

Sementara itu, jangan lupa pergi tengok juga apa yang ditawarkan oleh MalaysiaHalalMall.com sedang membangunkan 1,000 usahawan tekno. Yang dicari adalah bakal graduan yang sedang belajar di IPTA dan IPTS dan juga graduan menganggur. Mereka akan memberi latihan dan pekej e-dagang yang sedia dengan produk-produknya sekali untuk dijual melalui projek e-dagang. Check it out.


1 Comments:

At September 20, 2010 at 8:32 PM , Blogger Meez Haushienka said...

salam....sy br 3 bulan menganggur....dulu saya adalah project manager. saya lulusan civil engineering. saya mmg ade minat tuk join bisnes. tak pun bukak company kontraktor sendiri.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home